Auteursarchief: Marcel

Status Demander

Vanaf 1 augustus (ruim voor het einde van de zomervakantie) komt Demander online met een nieuwe stijl.

De manieren van toetsen die Demander heeft blijven hetzelfde: toets, poll en ruimterace. Alleen de lay-out is veranderd. Ik heb feedback van docenten en studenten die Demander gebruikt hebben verwerkt in de nieuwe site.

 

 

Demander 2.0

De laagdrempeligheid van Demander is handig. Zonder in te loggen meteen antwoord geven. Maar als je serieuzer bezig wilt zijn met toetsen en beoordelen van studenten dan zou het prettiger zijn als je een systeem hebt waarmee je zowel de toetsen als de voortgang per student bij zou kunnen houden.

Lees verder

De ruimterace

Gebruik de ruimterace als activerende werkvorm of als activiteit in de laatste les voor de vakantie. Het is een spel waarbij studenten in teams vragen over de lesstof beantwoorden. Het team dat als eerste de meeste vragen goed heeft wint het spel.

Lees verder

Welkom bij Demander

Als docent maak ik veel gebruik van internettoepassingen in de klas. Naast de SharePoint-portal van onze Hogeschool gebruik ik soms Socrative, Mentimeter, Wordle, VersionOne en Gliffy.

Aan sommige van die tools zitten nadelen. Ik heb meegemaakt dat socrative.com er uit lag, net terwijl ik een toets in de klas wilde geven. En hoe zit het met de wetgeving? Want je valt vaak onder het Amerikaanse recht als je zo’n site gebruikt. En fouten in die sites? Ik heb wel eens een bug-rapport verstuurd naar zo’n site, maar het duurde maanden voordat ze de fout hadden hersteld.

Het voordeel van Demander is dat ik de applicatie zelf onderhoud. Hierdoor heb ik de snelheid waarmee fouten in de site worden opgelost zelf in de hand. De site wordt in Nederland gehost, ze valt onder het Nederlands recht. En ik kan functionaliteiten gaan toevoegen die ik zelf wil hebben. Ik denk nu aan mogelijkheden om bij toetsen afbeeldingen te kunnen gebruiken, of om de studenten als antwooord op een vraag iets te laten tekenen (diagrammen of annotaties op een foto) zodat het voor de student wat interactiever wordt. Misschien kun je ze zelfs hun C#- of Java-code online laten inkloppen, waarna Demander de code van de student compileert en er meteen een cijfer aan toekent.

Op dit blog geef ik tips en truuks voor het gebruik van Demander door docenten en hou ik je op de hoogte van de nieuwe ontwikkelingen van Demander.

Reacties en verbetervoorstellen kun je naar mij mailen (marcel@demander.nl).

Bedankt,
Marcel Veldhuijzen.