Demander 2.0

De laagdrempeligheid van Demander is handig. Zonder in te loggen meteen antwoord geven. Maar als je serieuzer bezig wilt zijn met toetsen en beoordelen van studenten dan zou het prettiger zijn als je een systeem hebt waarmee je zowel de toetsen als de voortgang per student bij zou kunnen houden.

Ik ben daarom nu bezig met het maken van Demander 2.0. Demander 2.0 krijgt de volgende kenmerken:

  1. Toetsen worden gescheduled, dus de docent geeft een tijd en klas in waarop ze actief moeten worden.
  2. Studenten krijgen een account waarmee ze moeten inloggen. Dit account maakt de docent aan door eenmalig een lijst met studentgegevens in te lezen.
  3. Studenten komen in een klas en de docent kan berichten sturen naar die klas. Berichten zijn toetsen die de studenten moeten maken of enquêtes.
  4. Studenten moeten beroepsproducten (in de vorm van RAR- of ZIP-bestanden) kunnen inleveren via Demander. De docent krijgt dan per student een overzicht van de ingeleverde spullen en van de uitkomsten van de toetsen.
  5. Studenten zien een todo-lijst met toetsen en inleveringen die ze nog moeten doen.
  6. Demander werkt met toetsen, opdrachten en peilingen (polls). Toetsen werken zoals nu (meerkeuze- en/of open vragen), opdrachten zijn Word-documenten of PDF’s die de studenten moeten uitwerken (en ze kunnen na afloop hun werk uploaden) en peilingen zijn korte vragen die ze moeten beantwoorden. Studenten krijgen herinneringsmails als ze hun spullen niet op tijd inleveren.